4 CARA PENJAGAAN KULIT WAJAH TANPA BAHAN KIMIA MERBAHAYA ELAK KULIT MENGGERUTU

Kaklina ni umur dah nk masuk 40an beberapa tahun lagi… Takut sangat mereput nak nampak muda tapi pulun bermekap tebal-tebal..  Dulu pernah pakai compact powder, tapi merenyam nya muka, Tuhan je tahu.. Pelik macam mana org lain boleh je guna berinchi2 kat muka… Dengan krim mukanya lagi… Betul ke bebas bahan kimia??  Pencuci muka pula?? […]

Continue reading


9 CARA BERHENTI ROKOK SELAMANYA YANG SELAMAT, MUDAH DAN BERKESAN

Perokok berisiko 2 kali ganda untuk menghidap KANSER BUAH PINGGANG?? Menakutkan!!!!  Tabiat merokok menyumbang kepada risiko diserang penyakit barah atau KANSER GINJAL. Menakutkan apabila kajian menunjukkan bilangan pesakit lelaki adalah dua kali ganda daripada wanita secara anggaran umumnya.  Lebih 90% daripada kes membabitkan mereka yang didiagnosis dengan barah ginjal adalah pesakit yang berusia 45 tahun […]

Continue reading


CARA MERAWAT BUASIR DENGAN SELAMAT DAN SEMULAJADI SEBELUM TERLAMBAT

Seram pulak nak membayangkan buasir tu macam mana..  Ada yang sampai kena operate nak buang buasir tu.. Tapi nanti, kena balik.. Takkan nak potong lagi.. Aduhai…sakitnya..   APA ITU BUASIR?   Buasir adalah urat bengkak pada lapisan rektum dan dubur. Ia boleh menjadi radang dan membengkak. Terdapat dua jenis buasir iaitu: buasir dalaman terjadi di […]

Continue reading


CARA MERAWAT PENYAKIT ALZHEIMER SUPAYA TAK TERUS HILANG INGATAN 

Bila usia dah mencecah 30an ke atas, sedikit demi sedikit metabolisma badan kita menurun. Lebih-lebih lagi wanita kerana proses hamil dan seterusnya hamil… Mula-mula lupa, lepas tu tak ingat. Tahu tak daya ingatan kita juga semakin lemah dah boleh mendorong kepada penyakit Alzheimer atau NYANYUK? APA ITU ALZHEIMER? Alzheimer merupakan sejenis penyakit penurunan saraf otak […]

Continue reading


CARA MERAWAT ASMA AGAR TIDAK MENJADI LEBIH BURUK

APAKAH PENYAKIT ASMA? Asma adalah kegagalan bernafas seperti biasa. Ia suatu keadaan serius yang dialami lebih 70 juta orang di Asia. Risiko serangan mendadak, kemasukan hospital dan kematian meningkat dalam kalangan pesakit berlaku kepada mereka yang tidak menguruskan asma dengan baik.   Simptom-simptom asma: Kebiasaannya batuk pesakit asma lebih teruk di waktu malam dan awal pagi […]

Continue reading


5 TIPS ATASI GASTRIK SECARA MODEN DAN SEMULAJADI ELAK LEBIH KRONIK

Gastrik ni sering melanda orang yang tak jaga waktu makan serta apa yang dimakan. Kadang-kadang tak sedar pun dah sampai waktu makan sebab sibuk dengan kerja. Menahan diri dari makan sebarang makanan dalam tempoh yang lama memang boleh mengundang gastrik ni.   Gastrik atau Gastitis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut. Simptom-simptom gastrik ialah […]

Continue reading


10 CARA MENINGKATKAN SISTEM IMUN TUBUH & PUNCA LEMAH IMUN

​Sekarang musim tak menentu.. Kejap panas, kejap hujan.. Batuk, demam, selsema tu biasa… Tapi kalau selalu sangat, tu maknanya imuniti badan kita semakin lemah.. Bahaya ke kalau sistem imun badan kita lemah?? Bahaya la kome oii…  Bahaya imun lemah ni antaranya boleh menyebabkan: 😰 keradangan (inflammation) dalam badan 😰 auto immune disease (penyakit auto immune) […]

Continue reading


CANTIK SEMULAJADI TANPA MAKE UP DAN BAHAN KIMIA 

Lambakan produk kecantikan yang tumbuh bak cendawan di pasaran sekarang ni betul-betul merisaukan… Banyak juga yang menawarkan harga murah hasil daripada repacking & rebranding product… Seram tau.. Tiada bukti kajian mengenai keselamatan dan keberkesanan produk.. Memang kena teliti dan memilih hanya produk yang terbaik dan semulajadi tanpa bahan kimia.. Shaklee pun ada set penjagaan kulit […]

Continue reading


4 MEKANISMA PENUAAN PADA TAHAP SELLULAR YANG ADA DALAM VIVIX

Di dalam satu penemuan utama, kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular.. Di dalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan ia memberi impak kepada empat mekanisma utama penuaan pada tahap sellular iaitu : 1) Kerosakan DNA Setiap hari , setiap sel tubuh diserang […]

Continue reading


KEISTIMEWAAN DAN KELEBIHAN VIVIX. KENAPA VIVIX BERBEZA DARI YANG LAIN?

Ramai sangat merungut cakap harga Vivix ni mahal.. Over claimed la itu la ini la… Yang bercakap tu, padah tak pernah pun cuba.. Apatah lagi rasa keberkesan Vivix ni…  Bukan setakat kandungannya sahaja yang semulajadi malah nilai sumber dari kelasnya yang tersendiri…Vivix merupakan produk supplemen resvelusinari anti-penuaan pada tahap sellular. Ia juga merupakan supplemen terbaik di dunia yang […]

Continue reading