6 LANGKAH AWAL BANTU ELAK SUNBURN YANG MENGHODOHKAN WAJAH

Wahh..musim cuti sekolah dah bermula harini.. Yahooo…seronok betul anak-anak semua ye. Ada yang plan nak pergi macam-macam tempat. Tak ketinggalan, ada juga nak berpicnic di tepian pantai.. Memang best..     Tapi..tapi..tapi.. Yang tak tahan tu, panas..hihi… ada juga yang mudah kena sunburn. Takkan nak spoil mood anak-anak yang beriya nak mandi sebab emaknya takut […]

Continue reading


TIPS ATASI MASALAH KEBAS TANGAN (CARPAL TUNNEL SYNDROM). TIADA LAGI SERIAU BANGUN PAGI

Aduh..sakitnya tangan ni tiba-tiba je tak dapat rasa apa-apa. Bangun tidur je terus macam kebas je tangan dengan kaki ni.. Macam kena tusuk jarum rasanya.. Cuba juga urut-urut, tak mau jugak hilang rasa kebas ni.. Kena biarkan beberapa ketika, ha..baru la ok.. Tapi esok, kena lagi..     Ah sudah… sampai bila nak hadap sakit […]

Continue reading


TIPS PENJAGAAN KULIT KEPALA DAN RAMBUT BAYI ELAK CRADLE CAP (KULIT BERKERAK)

Ini adalah perkara yang selalu kita sebagai ibu bapa terlepas pandang dan adakala menganggap ianya sebagai perkara yang remeh serta dipandang enteng. Korang tau tak, kalau kita biarkan je boleh mengakibatkan ianya lebih parah.   Sebenarnya, bukan senang tau nak jaga kulit kepala dan rambut bayi ni. Kita ni sebagai ib, memang seboleh-bolehnya kita nak […]

Continue reading


SET DETOKS SHAKLEE : BUKAN SETAKAT BANTU BEBASKAN TOKSIN DALAM BADAN JE

Ramai nak kurus dan cantik tapi lupa nak detoks. Salah satu faktornya ialah pemakanan. Memang susah nak tinggalkan makanan dan minuman yang manis-manis.     APA TU DETOKS?     Detoks ialah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lender yang melekat di dinding usus dan dikeluarkan melalui pembuangan air besar..     […]

Continue reading


KAKI PESAKIT KENCING MANIS NYARIS DIPOTONG. BAGAIMANA ISI KAKI BELIAU TUMBUH DENGAN CANTIK?

Seram betul masa mula-mula tengok gambar ni.. Kaki seorang makcik dalam lingkungan usia 50an yang dahulunya penghidap kencing manis..   Paling seram, doktor dah nak potong pun kaki beliau sebab dah Nampak tulang dah luka di kakinya.   Mula-mula (gambar kiri), beliau hanya consume Vivix sahaja secara konsisten setiap hari. Kemudian, barulah mula tambah dengan […]

Continue reading


BELI VIVIX TWINPACK JIMAT RM300++. MACAM MANA WANITA INI LAKUKAN??

Wah.. bukan sikit-sikit tu jimat.. Sampai RM300++ pulak tu. Macam mana dia buat sampai boleh jimat banyak macam tu??   Ha.. ada yang terkejut ke?? Ni lah tindakan bijak wanita berkenaan lakukan. Dia dah kira dah siap-siap sebelum beli. Dah lama dah dia usha je harga Vivix, sampai masanya..Bulan November ni, memang rugi siapa yang […]

Continue reading


RAWATAN DAN MAKANAN DEMAM VIRAL DI RUMAH BUKAN SEKADAR TIDUR JE UNTUK PULIH SEMULA

Jangan ingat demam viral ini adalah sama seperti demam biasa tau yang hanya boleh je sembuh dengan mendapat tidur yang cukup. Kita kena perlu ambil lebih serius jika mengalami TANDA-TANDA BUKAN DEMAM BIASA seperti di bawah ini :   Segera mendapatkan rawatan dari doktor sekiranya anda mengalami penyakit seperti kanser, diabetes atau jantung Sekiranya dengan […]

Continue reading


CARA MERAWAT DEMAM VIRAL DIKALANGAN BAYI DAN ORANG DEWASA ELAK SEMAKIN PARAH

Terlebih dahulu, takziah diucapkan kepada warga Pulau Pinang yang ditimpa musibah banjir baru-baru ini. Saya sangat bersimpati. Semoga Allah swt permudahkan segala kesulitan yang mereka alami sekarang.. Amin..     Dengan cuaca yang tidak menentu sekarang ni, sekejap hujan, sekejap panas dan sebagainya, memang mudah untuk kita mengalami jangkitan terutamanya bagi mereka yang mempunyai antibody […]

Continue reading