CARA DETOKS YANG SELAMAT BANTU KURUS TANPA SENGAJA

​Ramai nak kurus dan cantik tapi lupa nak detoks.. Salah satu faktornya ialah pemakanan.. Suka makan manis2 dan cepat lapar… Ha… Tu maknanya, cacing dah banyak dalam perut.. Atau kata lain ialah PARASIT… Sebab tu saya tak suka makan manis2 terutamanya kek..(acececeeceh..😜😜)
Ok jom kita gali skit ilmu….
Apa tu DETOKS?
Detoks ialah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak & lendir melekat di dinding usus dan dikeluarkan melalui pembuangan air besar…
Detoks dengan Shaklee juga ada beberapa jenis :

1) Detoks Logam

  • kita terdedah kepada logam berat di setiap aspek kehidupan kita:
    • PLUMBUM dari cat rumah, sistem pepaipan, tanah pertanian
    • MERKURI dari makanan laut yang dicemari merkuri
    • KADMIUM dari perokok, barang-barang berkadmium seperti bateri, makanan yang dicemari kuman
  • pendedahan terhadap logam boleh memberi kesan kepada:
    • sistem saraf utama
    • organ dalaman sistem endoktrin
    • tulang
  • TIPS DETOKS LOGAM
    • Ubah Gaya Hidup
      • amalkan diet yang tinggi nutrisi dan tinggi kandungan mineral untuk singkirkan logam dari tubuh
      • kurangkan makan ikan yang tinggi merkuri seperti ikan sebelah, bawal, ikan pari
    • Pengambilan Suplemen
      • selenium menghalang pengumpulan merkuri dan menyingkir keluar merkuri & arsenik
      • vitamin C & bawang putih mengurangkan kadar plumbum
      • Asid Folik merendahkan kadar kadmium dan merkuri
      • ALA membersihkan darah dari logam berat

2) Detoks Parasit

  • samada kita sedar atau tidak, setiap hari kita terdedah kepada parasit yang masuk kedalam badan kita dengan macam-macam cara.
  • parasit memberi kesan buruk kepada kesihatan kita dan simptomnya biasanya sama seperti simptom penyakit-penyakit lain.
  • antara simptom jangkitan parasit ialah sering letih, lesu, mood yang berubah-ubah, sugar craving, selalu blur dan sebagainya.

 

  • 5 TIPS DETOKS PARASIT:
    • cuci buah dan sayur sebersih-bersihnya sebelum dimakan, terutama buah & sayur organik
    • elakkan memakan makanan yang diragui kebersihannya
    • cuci tangan dengan sabun setiap kali menggunakan tandas dan sebelum mengendalikan makanan
    • mandi & cuci anggota baan dengan bersih terutama selepas menggunakan kolam mandi awam
    • berhenti atau kurangkan makan makanan pembiak parasit:
      • gula putih
      • gam=ndum dan sumber gluten
      • makanan yang diproses
      • makanan yang dimasak dengan baik
      • makanan ringan
      • minuman bergula

 

3) Detoks Usus

  • usus adalah organ yang terpenting dalam penyerapan zat makanan. Ya, kerana zat makanan kita diserap di bahagian usus.
  • usus kecil terdiri dari rerambut halus yang bekerja menyerap nutrien dari makanan kita
  • bayangkan macam mana kalau usus kita kotor? kerja-kerja menyerap zat makanan pun terganggu bukan? Oleh itu kita perlu membuat detoks usus agar karat-karat dalam usus boleh dibuang dan zat makanan kita dapat diserap dengan optimum.
  • bukan itu sahaja, usus yang kotor menjadikan badan kita tak sihat

 

4) Detoks Hati

  • hati merpakan kelenjar terbesar dalam tubuh manusia dan menjalankan pelbagai fungsi. salah satu fungsi penting hati ialah meneutralkan racun atau zat-zat asing yang masuk ke dalam tubuh kita.
  • tubuh kita mengenali keperluannya sahaja – nutrien, dan menganggap benda-benda lain tremasuk ubat, sebagai bendasing yang mungkin racun

 

5) Detoks Seluruh Badan

  • usus pun nak, hati pun nak, body pun nak, jom kita dtoks seluruh badan
  • toksin-toksin bukan berkumpul di dalam organ tertentu sahaja, di mana-mana bahagian tubuh kita ini boleh ada toksin. oleh itu, kita kena buat detoks secara berkala untuk buang semua toksin yang bersarang dalam badan

 

DETOKS CARA iREACH

Detoks cara iREACH adalah dengan menggunakan produk Shaklee, mengawal pemakanan dan aktiviti harian. Detoks cara iREACJ dibahagikan kepada beberapa bahagian.

MACAM-MACAM JENIS DETOKS:

  • juice fasting
  • water fasting
  • minima eating
  • colon cleansing
  • detox bath
  • herbal detoxification
  • caloric restiction
  • dan macam-macam lagi

Apa Faedah berDetoks ni??

💜 menurunkan berat badan

💜 mengawal selera makan

💜 mencantikkan kulit

💜 menjadikan nafas lebih segar

💜 menjadikan pemikiran lebih fokus

💜 mengurangkan alergi

💜 mencantikkan rambut

💜 membantu melambatkan proses penuaan

💜 menjadikan tubuh lebih sihat

💜 membaiki kehidupan

KENAPA KITA PERLU DETOKS?

  1. singkirkan logam berat terutama plumbum & merkuri dari badan.
  2. sucikan organ dalaman dari bahan toksin terutamanya hati, ginjal dan otak
  3. perkuatkan bakteria baik dalam usus
  4. recaj semula imun
  5. buang parasit.

PRINSIP DETOKS

Bila kita buat detoks ke atas tubuh kita, kita juga mesti buat detoks jiwa serentak. Detoks jiwa menjadikan detoks tubuh badan kita menjadi lebih efisyen dan lebih bagus.

TIPS SEBELUM MEMULAKAN DETOKS

  1. Pilih jenis detoks (Logam, Parasit, Usus, Hati, Seluruh Badan)
  2. sediakan Jurnak detoks
    • sediakan sebuah buku nota (apa-apa saja buku yang boleh ditulis) untuk dijadikan jurnal sepanjang proses detoks
    • gunakan jurnal ini untuk menulis:
      • produk yang diambil untuk detoks & jadual
      • pemakanan semasa detoks
      • aktiviti semasa detoks
      • apa-apa saja catatan tentang detoks yang dijalani

 

ANTARA TESTIMONI SELEPAS MELAKUKAN DETOKS CARA IREACH

Detox dengan set Shaklee bukan sahaja membuang parasit (cacing) dalam badan malah membuang segala toksin yang telah lama terkumpul dalam tubuh badan. Kita kasi cuci satu badan..hihi..

Memperkenalkan set detox Shaklee yang terdiri daripada:

Vivix – memperbaiki penghadaman & detox sel.

Herblax – detox usus. Buang najis dalam kolon. Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.

  Nutriferon- ni digunakan ketika kita sedang detoks parasit. Nak elakkan parasit tu melekat kat usus kita.

Peppermint Ginger Plus – membantu penghadaman, mencuci usus dan perut, bagus untuk sistem pernafasan (paru-paru, salur pernafasan), mencuci paru-paru, melegakan perut yang sebu atau berangin, membantu tubuh menyerap nutrien, buang angin.

Dtx Complex – detox untuk hati, buah pinggang dan penghadaman.

 Alfalfa Complex – detox seluruh badan. Mencuci hati, darah dan usus – Mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon darah dan mencantikkan kulit dan otot.

SET DETOKS PARASIT SHAKLEE

 

Nak jimat?? Jom  join jadi ahli 🙂

Semoga Bermanfaat & Selamat Berjaya..

cropped-Tentang-azlina-mubin.png

Jika anda berminat dengan sebarang produk SHAKLEE, hubungilah saya. Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee bagi kawasan Pasir Gudang dan Masai terutamanya Taman Scientex, Nusa Damai,Taman Cahaya Masai, Taman Kota Masai (Eco Tropics), Politeknik Ibrahim Sultan, Kolej Komuniti Pasir Gudang, Taman Cendana, Taman Air Biru, Taman Pasir Putih, Taman Mawar, Taman Bukit Dahlia, Desa Rakyat, Kg Cahaya Baru, Kg Pasir Putih, Taman Tg Puteri , Menara Aqabah, Kawasan Perindustrian Pasir Gudang, Bandar Seri Alam, Tesco Seri Alam, Mydin Seri Alam dan kawasan lain sekitarnya. Penghantaran PERCUMA terus ke rumah anda untuk kawasan-kawasan yang tersebut.

Facebook : Azlina Mubin

Facebook page : Kedai Vitamin Pasir Gudang – Masai 012-7059520

ig : azlina_mubin

Call/ Whatsapp : Lina 012-7059520

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *